lauantai 6. kesäkuuta 2015

Päivä 4

Budapest-Bratislava

Aamulla hengailimme hostellilla aika pitkään,koska Iivarilla oli skypen välityksellä työhaastattelu. Haastattelun jälkeen luovutimme huoneen ( jo kolmannen samassa hostellissa, viimeisen ön olimme 10 hengen dormissa, koska muissa huoneissa ei enää ollut tilaa) ja lähdimme rinkat selässä talsimaan kohti parin kilometrin päässä olevaa juna-asemaa. Budapestiin olisi mukava palata vielä joku toinen kerta, mutta nyt oli aikajatkaa matkaa eteenpäin.  Asemalla meillä oli n. tunti aikaa ennen junan lähtöä ja ostimme vähän matkaevästä. Asemalla myös vasta ensimmäistä kertaa tämän vuoden reissulla tuli reilifiilis, kun odottelimme rinkkojemme kanssa junaa. Juna oli siisti ja ilmastoitu ja matka Bratislavaan kesti vähän alle 3 tuntia. Perillä olimme aika hukassa, sillä en ollut katsonut etukäteen, missä päin majapaikkamme sijaitsee tai miten sinne pääsee. Seuravalla kerralla muistan kyllä selvittää asian, sen verran saimme säätää helteisessä Bratislavassa ennen kuin väsyneinä pääsimme huoneeseemme. Bratislavan juna-asemaltaei mistään saanut edes kaupungin karttaa...
Hetken huilattuamme päätimme lähteä syömään ja kauppaan ostamaan aamiaistarpeita. Kävelymatkaa tuli yllättävänkin paljon ennen kuin löysimme ruokaa. Maistoimme myös Kofolaa, joka on paikallinen coca-colaa vastaava juoma. Ruoan jälkeen viel supermarkettiin ja sitten väsyneenä kohti hotellia. Tässä vaiheessa oli jo pimeää ja perillä väsytti niin paljon, että blogin päivitys piti jättää seuravaan päivään. Majapaikkamme täällä Bratislavassa on halpa hotelli, joka on aika vanha ja nuhjuinen, mutta ainakaan täällä ei ole lutikoita ja meillä on oma huone, mikä on aika luksusta verrattuna dormeihin.

P.S. Majoituspaikan suhteen ei mennyt täälläkään ihan putkeen, sillä meille annettiin ensin vahingossa huone, jota ei ollut siivottu lainkaan... Onneksi huomasimme asian pian ja saimme siivotun huoneen.