sunnuntai 21. kesäkuuta 2015

Päivä 20

Lyypekki-Odense-Bogense

Aamulla heräsimme superaikaisin, sillä bussimme kohti rautatieasemaa lähti jo aamuseitsemän aikaan. Junalla matkasimme ensin kolmen vartin matkan Hampuriin, jossa meillä oli reilu puoli tuntia aikaa ennen seuraavan junan lähtöä. Käytiin fiilistelemässä ulkona paistavaa aurinkoa ja ostettiin vähän matkaevästä. Seuraava junamatka Hampurista Tanskan Fredericiaan kestikin sitten 3,5 tuntia, jonka jälkeen odottelimme taas reilut puoli tuntia seuraavaa junaa. Fredericiassa ehdimme kauhistella Tanskan korkeaa hintatasoa ennen kuin matkasimme sitten vielä kolmannella junalla kolme varttia Odenseen. Odensessa odottelimme vajaan tunnin ja sen jälkeen jatkoimme matkaa vielä bussilla vajaan tunnin matkan Kattegatin rannalle, Bogenseen. Perillä Bogensessa kävimme paikallisella grillillä ja kaupassa,jonka jälkeen raahauduimme rinkkojemme kansss Bed&Breakfast-majapaikkaamme n. 2 kilometrin matkan. Tässä vaiheessa matkustusta oli takana yli 10 tuntia,mutta jaksoimme silti iloita paikasta,johon olimme saapuneet. Kaikkialla näkyy ja tuoksuu ihana Itämeri ja nyt taas muistan hyvin,miksi merta niin kovasti rakastan! Hostellin pitäjä on todella mukava ja heti ensimmäiseksi nautimme tervetulojuomat (limua ja kaljaa). Käytössämme on vierailumme ajan polkupyörät, soutuvene ja kaksi kajakkia, joita lähdimmekim heti testamaan. Hostellillamme on oma "puutarha" ja ranta ja meloimme jonkin aikaa läheisellä lahdukalla, jossa oli koko ajan alle metrin syvää ja melonnan ajan näkyi siis ihanasti pohja ja sen ihanat simpukat. Meduusoitakin näkyi muutamia. Illan päätteeksi vielä suihku ja bloggailua huoneessa. Huomenna tutustumaan tarkemmin pieneen ja sympaattiseen Bogensen kylään.