torstai 27. maaliskuuta 2014

lukemista

joulun jälkeen olen lukenut harvinaisen paljon myös muita kuin koulukirjoja. harvinaisen paljon tarkoittaa minun tapauksessani vain muutamaa ohutta kirjaa, mutta oon tosi tosi iloinen, että olen löytänyt taas aikaa lukemiselle. liian monta vuotta on mennyt pelkästään koulukirjojen parissa, kun ei muka muuta ehdi lukea. nyt olen lukenut lähinnä junassa ja iltaisin ennen nukkumaanmenoa niinä iltoina, kun en kuku koko yötä koneella. nykyistä enemmän lukuaikaa saisikin helposti, kun vähentäisi tietokoneella oloa, mutta koneen ääressä hengailu vaan sattuu olemaan miulle nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. kun olen yliopistolla, olen tietokoneella, kun olen kotona, olen tietokoneella. onneksi sirkustelut pitävät huolen siitä, että tulee myös ulkoiltua, liikuttua ja oltua edes parina iltana/päivänä jossain muualla kuin ruudun ääressä :)




tove janssonin nukkekaappi oli mieluista luettavaa. sisältää useita lyhyitä novelleja. tämä oli miun eka toven aikuisille suuntaama kirja, jonka luin ja aion kyllä lainata lisääkin :) camilla läckebergiltä luin joululomalla "merenneito"-romaaniin, josta kirjoitin tänne blogiinkin. minidekkari "mantelintuoksua lumimyrskyssä" ei ollut yhtä huikea, mutta ihan luettava kyllä.


alice kuipersin "terveisin äiti" osui käsiini ihan sattumalta, kun vaeltelin kirjaston hyllyjen lomassa. pitkästä aikaa kunnon hömppäkirja, mutta surullinen sellainen :(

tuo interrail-kirja oli aika tylsä ja mitäänsanomaton. sisälsi siis lähinnä käytännön vinkkejä reilausta ajatellen, mutta ei kyllä tullut oikein mitään sellaista, mitä en olisi jo lukenut jostain. piti kuitenkin tammikuun reilauskuumeseen tuo lukea. parin kuukauden päästähän me jo lähdetäänkin! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti